Παράνομες οι κλήσεις από τις εισπρακτικές χωρίς την συγκατάθεση των δανειοληπτών
Σύμφωνα με το έθνος, τα συνεχή και ενοχλητικά τηλεφωνήματα από εισπρακτικές εταιρείες προς δανειολήπτες
είναι παράνομα αν οι καταναλωτές δεν έχουν ενημερωθεί πρώτα από την
τράπεζα που τους έχει δώσει το δάνειο, ενώ είναι...
απαραίτητη και η έγγραφη συγκατάθεσή τους.
απαραίτητη και η έγγραφη συγκατάθεσή τους.
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή έχει θεσπίσει πλαίσιο εντός του οποίου πρέπει να λειτουργούν οι εισπρακτικές εταιρείες το οποίο ισχύει από τα μέσα του 2012:
- Οφείλουν να καταγράφουν και να τηρούν για 1 χρόνο το περιεχόμενο της επικοινωνίας προκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου σε περίπτωση καταγγελίας. Ο οφειλέτης ενημερώνεται υποχρεωτικά για την καταγραφή και τον σκοπό της. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη.
- Οφείλουν να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση στον οφειλέτη ή, ύστερα από καταγγελία του οφειλέτη στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, εντός 10 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης κατάσταση με τα συναφή δεδομένα κίνησης των τηλεφωνικών συνδέσεων, καθώς και τα αναγνωριστικά στοιχεία του κατόχου της τηλεφωνικής παροχής από την οποία πραγματοποιήθηκε η επικοινωνία με τον οφειλέτη, προκειμένου να ελεγχθεί καταγγελία για παραβίαση του νόμου.
- Οι εταιρείες ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες να τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενημέρωσης στις οποίες προβαίνουν προς τον οφειλέτη και να χορηγούν τα στοιχεία αυτά, εφόσον ζητηθούν, στον οφειλέτη ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Το φαινόμενο των τηλεφωνικών οχλήσεων από εισπρακτικές έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα. Υπάρχουν δανειολήπτες που μπορεί να δεχτούν και τρία τηλεφωνήματα μέσα στην ίδια ημέρα από διαφορετικές εταιρείες, οι οποίες όμως συνεργάζονται με την ίδια τράπεζα
Τηλεφωνικά Μόνο ενημέρωση και μόνο σπίτι
Οι εισπρακτικές εταιρείες θα πρέπει να καλούν μόνο στην οικία του
δανειολήπτη τις εργάσιμες μέρες από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το
απόγευμα. Τηλεφωνήματα στον χώρο εργασίας του οφειλέτη απαγορεύονται,
εκτός και αν ο αριθμός τηλεφώνου της εργασίας είναι ο μοναδικός αριθμός
επικοινωνίας που έχει δώσει ο οφειλέτης. Σύμφωνα με τον νόμο 3758/2009
που τις διέπει, οι εταιρείες αυτές έχουν αποκλειστικό σκοπό την εξώδικη
ενημέρωση των οφειλετών για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών τους. Πέραν
τούτου ουδέν, ούτε απειλές για κατασχέσεις, ούτε νουθεσίες του τύπου
«όταν παίρνατε το δάνειο δεν ξέρατε ότι έπρεπε να το πληρώσετε;».
Ανάλογες παραβατικές συμπεριφορές οι πολίτες μπορούν να τις καταγγέλλουν
στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην τηλεφωνική γραμμή 1520.
Tα ΛΑΜΟΓΙΑ οι εισπρακτικές βρίσκουν και άλλες μεθόδους δειτε ένα παλιότερο άρθρο μας:
πηγη ethnos.gr
ugly loser
Πηγή: taxalia.blogspot.com