Background

Game Jams: σχεδιάζοντας ένα ψηφιακό παιχνίδι σε 48 ώρες


Για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε και στην Ελλάδα ο διαγωνισμός, που στόχο έχει την ανάδειξη νέων ταλέντων, με εντυπωσιακά αποτελέσματα.



 Την Παρασκευή 25 Ιανουαρίου, εν μέσω απεργιακών κινητοποιήσεων, διαδηλώσεων και καταιγίδας, πάνω από 40 άτομα κάθε ηλικίας και ειδικότητας οπλίστηκαν με κουράγιο, πακέταραν τον εξοπλισμό τους και ξεκίνησαν για να πάρουν μέρος σε ένα 48ωρο μαραθώνιο δημιουργίας ψηφιακών -και μη- παιχνιδιών με κοινό θέμα στο κέντρο της Αθήνας. Πραγματικά, η καρδιά του παιχνιδιού χτυπούσε εκεί, γιατί το μυστικό θέμα δεν ήταν άλλο από... το χτύπο της καρδιάς.

Το Global Game Jam έγινε για πρώτη φορά και στη χώρα μας υπό την αιγίδα του Πανελληνίου Συλλόγου Δημιουργών Λογισμικού Ψυχαγωγίας (HGDA) και της ομάδας παιχνιδιών δρόμου Athens Plaython στο Colab Workspace Athens. Παρ' όλο που πρώτη φορά πραγματοποιείται στην Ελλάδα, η παγκόσμια διοργάνωση του Global Game Jam μετράει τον πέμπτο χρόνο ζωής και η συνταγή είναι η εξής: με την ανακοίνωση του κοινού για όλους θέματος και μέσα σε 48 μονάχα ώρες θα πρέπει να διαμορφωθούν ομάδες εργασίας και να σχεδιαστούν παιχνίδια -μια διαδικασία που κανονικά μπορεί να πάρει και μήνες. Φέτος, με κοινό θέμα το χτύπο της καρδιάς, περισσότεροι από 10.000 δημιουργοί παιχνιδιών σε 321 τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο συμμετείχαν στη διοργάνωση και εμπνεύστηκαν από το θέμα για να φτιάξουν εντελώς διαφορετικά και μοναδικά -ψηφιακά και μη- παιχνίδια.

Δημιουργικότητα

«Ηταν η πρώτη φορά που συμμετείχαμε σε κάτι τέτοιο», μας λέει ο Βάιος Καλπιάς, προγραμματιστής της νικητήριας ομάδας Third Base, «και αυτό που μας έμεινε, εκτός από μια ιδέα για ένα παιχνίδι που όλοι θέλουμε να εξελίξουμε, είναι οι γνωριμίες που κάναμε με άλλους ταλαντούχους ανθρώπους που έχουν πάθος για την τέχνη τους. Το να δουλεύεις με άλλους γύρω σου για το ίδιο θέμα με περιορισμό χρόνου είναι σαν μια ένεση δημιουργικότητας. Η αδρεναλίνη, ο ενθουσιασμός και η αίσθηση ότι είσαι μέρος μιας τέτοιας διοργάνωσης ενεργοποιούν το μυαλό σου και σε αναγκάζουν να προσπαθείς να βρεις την ουσία πιο γρήγορα».

Στην Αθήνα, και παρά τις αντιξοότητες, αρκετοί δημιουργοί έμειναν εκεί και τις 48 ώρες αδιάκοπης δημιουργίας, άλλοι έφευγαν και επέστρεφαν, πάντως το τελικό αποτέλεσμα είναι 6 ψηφιακά παιχνίδια και 3 παιχνίδια πόλης πάνω στο κοινό θέμα του χτύπου της καρδιάς. Την Κυριακή 27 Ιανουαρίου, με το πέρας των 48 ωρών, οι ομάδες παρέδωσαν τα παιχνίδια που έφτιαξαν, τα παρουσίασαν μπροστά σε κοινό και βραβεύτηκαν.

Παράλληλα η ομάδα των παιχνιδιών δρόμου έφτιαξε 3 παιχνίδια πόλης και χώρου και έδωσε ακόμη μια διάσταση στη διαδικασία δημιουργίας παιχνιδιών, χρησιμοποιώντας απλά υλικά για να σχεδιάσει διαδραστικές κατασκευές αλλά και παιχνίδια δρόμου. Τα παιχνίδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του τριημέρου, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλο τον κόσμο, μπορείτε να τα βρείτε στην επίσημη σελίδα του Global Game Jam, http://globalga mejam.org. Προσεχώς θα αναρτηθούν και στη σελίδα του HGDA για ψηφοφορία από το κοινό.

Η ελληνική εμπειρία

«Τα Game Jams τα παρακολουθούμε καιρό και πάντα σκεφτόμασταν ότι θα ήταν πολύ ωραίο να γίνονταν και στην Ελλάδα», λέει η Γιούλη Γιαννακαρίου, νομική σύμβουλος του συλλόγου. «Στον HGDA διοργανώσαμε τον Οκτώβρη το πρώτο ελληνικό Game Jam, σε συνεργασία με το Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου. Πάνω στον ενθουσιασμό για την επιτυχία της διοργάνωσης μας ήρθε η πρόσκληση από την οργανωτική επιτροπή του Global Game Jam να αναλάβουμε τη διοργάνωσή του στην Ελλάδα. Μας εξέπληξε ευχάριστα αυτή η τροπή και δεχτήκαμε την πρόκληση».

Ο Γιώργος Καζαμίας, προγραμματιστής και μέλος Δ.Σ. του συλλόγου, μας λέει πως «ήταν μια εξαιρετική εμπειρία, αν και ακόμα δεν έχουμε αναπληρώσει τον ύπνο που χάσαμε τον τελευταίο μήνα που τρέχαμε για τη διοργάνωση. Νιώθουμε ικανοποίηση που δόθηκε στους Ελληνες δημιουργούς παιχνιδιών η ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια τόσο μεγάλη και παγκόσμια διοργάνωση. Το πάθος που έδειξαν κατά τη διάρκεια του τριημέρου μάς αναζωογόνησε και εμάς. Μιλήσαμε μαζί τους, ανταλλάξαμε απόψεις και παθιαστήκαμε με τις εξαιρετικές ιδέες τους».

Για ποιον όμως είναι αυτές οι διοργανώσεις; Ο Γιώργος απαντά ότι «τα Game Jams είναι για κάθε δημιουργικό άνθρωπο που του αρέσει να φτιάχνει παιχνίδια. Απαιτούνται κάποιες γνώσεις στο αντικείμενο, δεν είναι χώρος εκμάθησης. Το περιθώριο των 48 ωρών δεν το επιτρέπει. Είναι όμως μια καλή ευκαιρία για έναν άπειρο να έρθει σε επαφή με πιο έμπειρους, να μπει στην ομάδα τους και να δει πώς δουλεύουν. Από αυτή την επαφή μπορεί να προκύψει και μια μελλοντική συνεργασία».

Καλή ιδέα

Πόσο συνηθισμένο είναι όμως να φτιάχνεις ένα τέτοιο ψηφιακό προϊόν υψηλής ποιότητας μέσα σε λίγες ώρες; «Το περιθώριο των 48 ωρών ακούγεται πολύ περιοριστικό, αλλά δεν είναι, όπως αποδεικνύουν τα χιλιάδες παιχνίδια που φτιάχτηκαν» μας απαντάει ο Γιώργος. «Αυτός ο περιορισμός εξαναγκάζει το δημιουργό να βρει μια εντυπωσιακή, εύκολα υλοποιήσιμη ιδέα. Το λάθος που κάνουν πολλοί είναι ότι δεν εκτιμούν σωστά το χρόνο και τις δυνατότητές τους και γι' αυτό αποτυγχάνουν να ολοκληρώσουν». Ακόμη και η αποτυχία όμως είναι μέσα στη διαδικασία και αυτό είναι που κάνει τα Game Jams αγαπητά.

«Το GGJ ήταν μια πολύ διασκεδαστική, επιμορφωτική αλλά και εξαντλητική εμπειρία για όλους μας! Η δουλειά που χρειάζεται για να φτιάξεις ένα παιχνίδι σε 48 ώρες είναι πολύ περισσότερη από αυτή που αρχικά μπορεί να φαντάζεσαι, διότι πάντα θα υπάρξουν απρόοπτα και επίσης η αρχική σου ιδέα μπορεί εν τέλει να μη δουλεύει» εξηγεί ο Βάιος Καλπιάς.

Στόχος του Global Game Jam αλλά και του συλλόγου είναι η ανάδειξη νέων ταλέντων στο χώρο της ανάπτυξης παιχνιδιών, η ενίσχυση της υπάρχουσας βιομηχανίας στη χώρα μας και η δημιουργία startups από τις ομάδες και τις ιδέες που γεννιούνται μέσα από τέτοιες εκδηλώσεις. Κι όπως εκτιμά ο Βάιος: «Η Ελλάδα δεν έχει έλλειψη ταλέντου game design, αλλά έλλειψη τεχνογνωσίας και επικοινωνίας. Αυτό θα πρέπει να αλλάξει άμεσα και να υιοθετηθεί από όλους μια πιο εξωστρεφής συμπεριφορά, ώστε να γίνει και η χώρα μας πιο ανταγωνιστική, και κινήσεις όπως η συμμετοχή στο Global Game Jam σίγουρα βοηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση».


Οι ομάδες και οι δημιουργίες τους


1. Η ομάδα Level up Entertainment με το παιχνίδι CPR (Cosmic Planetary Ressurrection) για Windows Phone. Εκπαιδευτικό παιχνίδι που αφορά το ηλιακό σύστημα.

2. Η ομάδα Ask for Pixels με το παιχνίδι Inner World. Στο παιχνίδι αυτό ο παίκτης αλλάζει πίστα και πραγματικότητα ανάλογα με τα συναισθήματά του. Κέρδισε τη δεύτερη θέση.

3. Η ομάδα Third Base έφτιαξε το Moment of Truth. Ο παίκτης καλείται να μεταπείσει και να σώσει τον John, τον ήρωα του παιχνιδιού, από την αυτοκτονία. Κέρδισε την πρώτη θέση.

4. Η ομάδα Traptics με το παιχνίδι Hurtbeat. Ο παίκτης πρέπει να αντιμετωπίσει μια σειρά ιών που προσβάλλουν το ανθρώπινο σώμα. Κέρδισε την τρίτη θέση.

5. Η ομάδα Bnd Dev με το παιχνίδι Pulscop. Σ' ένα μακρινό μέλλον, η αστυνομία θα ανιχνεύει τους εγκληματίες ανάλογα με τους χτύπους της καρδιάς.

6. Η ομάδα NoName4 με το παιχνίδι Golden Heart. Διασχίζοντας τη ζούγκλα ενός τροπικού νησιού, βοήθησε την καρδιά σου και σώσε αυτούς που αγαπάς.

enet.gr

Πηγή: to-kounavi.blogspot.com

Κατηγορίες: Share

Leave a Reply